Gratis verzending. Altijd!

Go Lemon

Hoe het werkt

Go Lemon levert jouw een abonnement op een Apple device. Voor een vast bedrag per maand ‘huur’ je een iPhone, iPad of Apple Watch. Niet hebben, wel appen. En bellen, sporten, streamen en alles wat je zo graag doet met Apple. Maandelijks opzegbaar. Steeds het nieuwste Apple device in huis. Of kies je voor Praktisch Nieuw? Altijd met verzekering en zonder gedoe.

Hoe dan?

Zie ‘t als een soort Netflix of Spotify, maar dan voor je Apple device. Voor een vast bedrag per maand in huis. Je koopt je device dus niet, maar je huurt ‘t. Of leent. Of least. Of hoe je het ook noemen wil. Het toestel blijft van ons en jij mag het zo gebruiken zo lang je wil.

Go Lemon is geen telecombedrijf. Je krijgt bij ons een iPhone, iPad of Apple Watch in bruikleen, maar je sluit bij ons geen abonnement met SIM-kaart af. Dat is mooi, want dan kun je altijd de goedkoopste aanbieder kiezen.

Go Lemon is ook geen financierder. Wij verhuren en dat is mooi. Zo krijg je geen BKR registratie. We checken natuurlijk wel even of het verstandig is om een contract aan te gaan.

1. Startfee

Je betaalt voor elk abonnement een startfee, oftewel een startbedrag. `De startfee is een blijk van commitment. Het geeft ons zekerheid, omdat we een prijzig Apple device naar je opsturen. Logisch toch? De startfee is gekoppeld aan een abonnement en verschilt per device (check de shop voor de startfee bij jouw device). Iedere keer dat je een nieuw abonnement afsluit, betaal je ook een nieuwe startfee.

2. Maandbedrag

Naast de startfee betaal je een vast bedrag per maand en dan kun je je iPhone zo lang gebruiken als je wilt. En opzeggen kan wanneer je maar wilt. Het maandbedrag verschilt per device en is afhankelijk van keuzes als opslag, schermgrootte of connectiviteit. Het zal je niet verbazen, hoe duurder het Apple device in de winkel, hoe hoger het maandbedrag.

Alle abonnementen lopen van de 15e van de maand tot de 15e van de maand. Als je de bestelling plaatst rekenen wij uit hoeveel dagen er nog vooruit betaald moeten worden tot aan de 1e 15e van de volgende maand. Daarna wordt je maandelijks vooraf gefactureerd en geïncasseerd voor de komende maand.

Een voorbeeld:

Je bestelt op de 8 mei een iPhone 6s 64GB:

De startfee is €49 Het maandbedrag is €21

€21/ 31 (dagen maand mei) = €0,68 per dag. Het is nog 7 dagen tot de 15e, dus betaal je 7 x €0,68 voor de 1e (gebroken) maand. Dat is €4,76

Je betaalt bij het afronden van de bestelling €49 + €4,76 = €53,76

Na de 15e vindt er rond de 25e een incasso plaats voor de volgende periode. We incasseren dan (in dit geval) €21

3. Returnfee (optioneel)

Keurig of krassen

Na gebruik stuur je je device weer terug. Wij checken ‘m dan op schade, zoals een leasemaatschappij dat bij haar auto’s doet. We kennen 4 categorieën met verschillende prijzen.

  1. €0. Geen zichtbare schade. Top! Over een krasje of twee doen we niet moeilijk. Hartstikke fijn, alles is afgehandeld.
  2. €50. Licht zichtbare schade. Meer dan twee en maximaal 5 oppervlakkige krasjes op het scherm of de behuizing. Je kunt de schade niet duidelijk voelen met een vinger.
  3. €100. Overduidelijk beschadigd. Dan denken we aan minimaal 1 en maximaal 3 diepe krassen, voelbaar met een vinger of nagel. Balen, maar moeten we wel oplossen.
  4. €200. Heavily (ab)used. Auw. Je device heeft meer dan 3 diepe krassen en/of deuk(en) die duidelijk voelbaar zijn. Niet ok natuurlijk.

4. Eigen risico (optioneel)

Iedere schade of diefstal dien je te melden bij Go Lemon. Wij regelen verder alles voor je, zodat jij snel verder kan.

Eigen risico bij (glas)schade:

iPhones / iPads:

  • €50 per incident voor iPhones/iPads met een winkelwaarde (Apple retail) tot €750
  • €75 per incident voor iPhones/iPads met een winkelwaarde (Apple retail) vanaf €750

Watches:

  • €75 per incident voor alle watches.

Het eigen risico wordt apart in rekening gebracht.

Eigen risico bij diefstal (na aangifte bij politie en acceptatie door verzekeraar):

  • €150 per incident

Het eigen risico wordt automatisch de volgende maand geïncasseerd. Bij diefstal moet je altijd binnen 24 uur aangifte doen bij de politie.

1e stap. De Aanvraag.

Jij kiest jouw favoriete Apple device. Je klikt ‘m aan in onze shop, stop hem in het mandje, vult de gegevens in en verzendt de aanvraag. Er vindt direct een persoons- en kredietcheck plaats. Als je direct goedgekeurd bent kan je meteen bestellen. Soms is er nog extra informatie nodig. Je ontvangt hier dan bericht over.

Na ontvangst van de gegevens beoordelen wij binnen 1 werkdag jouw aanvraag. We laten je weten of je afgewezen bent of goedgekeurd. Na goedkeuring kan je direct bestellen.

2e stap. De Bestelling.

Als je direct goedgekeurd bent, kan je direct de bestelling afronden. Ben je goedgekeurd na het versturen van extra informatie? Dan dien je op de website van Go Lemon in te loggen op jouw account. Daar vind je jouw aanvraag terug en kan je hem afronden. Je betaalt de startfee en 1e maand via iDeal vooruit.

Na ontvangst van de bestelling en betaling gaan we direct aan de slag voor je!

Verzending en aflevering
We leveren jouw Go Lemon pakket af bij een UPS Access Point bij jou in de buurt. Zo hoef jij niet de hele dag thuis te wachten om het pakketje in ontvangst te nemen en weten wij zeker dat alleen jij het pakket aan kunt nemen. Je krijgt bericht als het bij het UPS Access Point is afgeleverd.

Heeft je device een buts, barst, of ben je hem kwijt? Neem dan direct contact op met ons Schade & Pech Team.

Op werkdagen kun je ze van 08.30 uur tot 18.00 uur bereiken op telefoonnummer 010 - 8507834. Buiten kantoortijden kun je terecht op telefoonnummer 088 – 1850172. Je ontvangt een verzendlabel om het defecte device op te sturen.

Als het defecte device verstuurd is zorgen wij ervoor dat je de volgende werkdag meteen een vervangend device in huis hebt. Zo zit je nooit lang zonder en kan je direct verder.

Het beëindigen van een abonnement doe je in jouw account. Klik hier om in te loggen.

Klik op abonnementen en selecteer "beëindigen". Je ontvangt van een ons retourinstructies en een verzendlabel.

Return procedure
Pak het device goed in en breng je pakketje naar een UPS access point. Na ontvangst checken wij het device op schade, zoals een leasemaatschappij dat bij haar auto’s doet.

We kennen 4 categorieën met verschillende prijzen.

    1. €0. Geen zichtbare schade. Top! Over een krasje of twee doen we niet moeilijk. Hartstikke fijn, alles is afgehandeld.
    2. €50. Licht zichtbare schade. Meer dan twee en maximaal 5 oppervlakkige krasjes op het scherm of de behuizing. Je kunt de schade niet duidelijk voelen met een vinger.
    3. €100. Overduidelijk beschadigd. Dan denken we aan minimaal 1 en maximaal 3 diepe krassen, voelbaar met een vinger of nagel. Balen, maar moeten we wel oplossen.
    4. €200. Heavily (ab)used. Auw. Je device heeft meer dan 3 diepe krassen en tevens deuken die duidelijk voelbaar zijn. Niet ok!

Overname device (optioneel)

Als je je contract wilt opzeggen, maar toch geen afscheid wilt nemen van je device, kun je het ook overnemen. Laat ons weten dat je het eventueel wilt overnemen. Wij doen je – geheel vrijblijvend -  een voorstel met daarin de actuele marktwaarde. Up 2 you.